Torsdag!

Lite nytt, förutom att jag fortsätter få F i matten.
Jag och Kenna joggade 1mile på löpbandet och efter det 2miles ute!(vi for ut med bilen och mätte). Vi vart attackerade av en bulldog, vi hade nämligen vår hund Kita med oss. Hundrädd(hatare) som jag är så önskade jag att jag haft en pistol med mig. Haha nae var inte alls farligt då jag började skrika(skräll) så ägaren rusade ut.

Det var de nyheterna.


Tisdag!

Skola mellan 8.45-11, sen hem för lunch och chill. Sen for jag med Kayryn och hennes ward och åt pizza, sen for vi vidare mot salt lake för att kolla på olika jul belysningar och julpynt.

Var världens bilkö då det skett en olycka på motorvägen så vi var bara inne i salt lake en halvtimme. Sen hem igen för att dricka varm choklad och äta munkar!


18 DAYS

Nu är det 18 skoldagar kvar till jullovet!


Söndag

Jag är ju mest negativ, här, på kik, på facebook ja fasen överallt ska tagga ner och gnälla till någon här. Allt positivt stannar liksom hos mig och de personer jag snackar med här.

Iallafall, var med Anna till deras kyrka i Provo igår, St Marys episcopal church. Var riktigt mysigt och välkomnande! Inga utfrågningar bara genuint snälla människor. Och inga fula kläder. Varsågod och sitt i munk tröja om det speglar vem du är. På den nivån.

Jag och Anna pysslade med barnen i 50 minuter, vi sprayade kottar, limmade och bara hjälpte ungarna. Hade sötaste asiaten i mitt knä, han fyllde 2 i lördags men var redan världssmart! Sen gick vi runt byggnaden och in i en kyrka som såg ut som hemma. Med vanlig präst och allt. Värsta roligaste prästen. Eller de var två, en var så gammal så jag undrade om han skulle falla ihop och dö. Och det var ungefär 30 personer i den lilla kyrkan. Var nattvarden och sen slut, in i den andra byggnaden för fika! Mums! Jag och Anna lekte nu med två gulliga små tjejer, en var jäätte blyg men vi kunde busa rätt bra ändå! Både jag och Anna fick vår första kram av henne! Anna har ändå känt henne sen hon föddes, det var stort. Mamman vart rätt chockad haha.


Sen for jag hem till Annas hus. Och alla sånna dära program på tv, röj upp i vårt hus kan slänga sig i väggen! Deras hus klår! Vi fick klättra in i hennes rum.


Converse

Igår tvättade jag upp mina converse! See så fina de blev! Önskar jag tog en före bild haha!


09.30

Och jag är uppe och påklädd! Varför? Jo jag ska åka till kyrkan med Anna, blev inte att vi gjorde något igår så vi far dit.

Största anledningen? Det finns mat!

Och är en bit bort så träffar annat folk och själva gudstjänsten är BARA en timme. Och kanske det bästa, man får ha vanliga kläder!!! Inga kjolar med ett linne med en kortarmad under haha!


SMS

Pappa smsade min amerikanska mobil, och se jag kunda svara!! Speciellt roligt när det inte ingår i avtalet! Hehe


Guns

Vi ska iväg och skjuta med pistoler/gevär, eller okey jag får ej skjuta så ska titta. Får ej för mitt visa...

Vi kan inte höra någon säga gravid på filmer, men skjuta med pistoler kan vi.


Det här med att lägga till bilder haha


Lite hopp om livet

Ska på lucia firande 8 December, yayy!!


Okejj, det intressanta är den lilla svenska affären de kommer ha där! Maraboou!!! <3


Gahhh

Sett fram emot blackfriday shopping hur länge som helst typ. Neee men det blev inte. Grympy och trött tjej som skulle med mig.

Åååååhhhhhhhh skit också


Happy thanksgiving!

Dagen kommer spenderas av ätande! Inte mig emot!


Sverige

Har äntligen tagit mig tid till att sitta vid deras dator, internet är minst söligt där.

Har kikat på Zlatans mål och oj vad stolt man blir över att vara svensk! Zlatan är kung typ.

Sen hann jag dock med att kika på massa SD klipp, så stoltheten försvann ganska snabbt. Trist.


L O V!

Jag och Michelle ska dra till Cafe rio för att äta! Trots att jag alltid beställer samma sak ledsnar jag inte!

Försöker eliminera mina F's så gjorde idag en retake på ett av alla quiz. Lär få några poäng... Bättre än inget iallafall.

Men nu är det L O V!


Tisdag!

Två lektioner och sen ledig till på måndag!


En första gång för allt

Idag fick jag en lapp från the front office när jag satt på min engelska lektion. Det är Så de ger ut meddelande om lite allt möjligt. Förresten så ska min läskiga/konstiga/annorlunda lärare sluta. Han har fått sparken!


Lördag!

Hade en bra dag igår, gjorde matte hela morgonen på internet så jag skulle få 50extra credit poäng. Helt klart värt 3timmar matte, jag behöver poängen!

Efter det gick jag och Kenna till Maceys för att smaka på deras smakprov av sushi! Är verkligen jätte gott. När vi gick hem fick vi springa för det spöregnade.

Efter vi spelat ett par spel gick vi tillbaka och handlade sushi och granatäpplen. När vi gick hem så gick vi förbi en annan affär, shopko, det är närmaste vägen. Och där stod jordens fetaste hummer limmo. Och gissa vad?! Vi fick klättra in och se hur det såg ut. Lyyx. Men inte bara det efter ett tag så fick vi även skjuts hem! Yay! Hade inte med mig mobilen tyvärr, men väl hemma sprang vi in och hämtade den så vi iallafall fick en mörk bild på utsidan!

Sen spelade vi spel, lyssnade på julmusik med tända ljus resten av kvällen. Mys!

Bilden är innan vi släckte ner haha.


Känns grymt att jag är ensam om det

#jagharvärldensbästavän


Tempting but no

Ja ni, jag har gått in i lathetsmode deluxe. Gör inte något om dagarna. Förutom mobilspel då...

Detta blir nog ett låångt inlägg.

För någon dag sen hade jag vääärldens jobbigaste hemlängtan. Hade stor lust att gå upp till motorvägen och bara ställa mig mitt i gatan så jag hade sluppit den känslan. Ja då förstår ni lite hur jag kände kanske.

Påtal om något annat hemskt så har sprang jag över en våg i förrgår. Gått upp 6,5 frekkin kilo sen soccer season. Om det ändå var pounds....


Jag umgås mycket med Kenna nu, vi spelar mobil spel, leker i snön, springer runt på gatorna, fightas med svärd, gör olika banor som vi måste klara(första var baseboll med en basketboll, bana 7 var baseboll med kulor... Då förstår ni), springer i butikerna här bredvid, handlar sushi och doftljus och myser när vi gör läxor, vi avslutar varandras meningar(inte för att vi känner varandra så bra, utan för att vi planerat innan vad vi ska säga), stör oss på alla i vår matte klass. Och äter och äter. Och ser filmer. Massor av filmer. Vi har även färgat håret på mig och gjort chokladbollar för tusende gången.

Sen gör jag ju en massa själv också. Allt ifrån har dödstråkigt på lektionerna till att ligga här hemma på golvet och halvsova. Typ egna dumma promenader. (Har typ hänt en gång men ändå), nu har det runnit ut i sanden(aaaapa också. Elin och Julia är de enda som fattar... Mohaha) okej är väl det.

Har nyss gjort min foods läxa. Valde att göra plättar. Men apa vad fula de blev. Har typ blivit ett handikapp när det kommer till matlagning och bakning. Trist.

Igår var det en leadership conference dag, vart imponerad av en av föreläsarna. Eller imponerad och imponerad. Blir väl aldrig imponerad. Föreläsningen var bara intressant. En tjej som gick från världens mest nerdrogade brud till att faktiskt ha ett liv nu. Kanske samma historia som alla knarkare som överlevt har men var intressant ändå.

Imorgon är det fredaaag! Som ewwi skulle sagt. Nej men ska bli najs med helg. Mitt gäng(aka Michelles gäng) vill att jag ska gå på sadies. Men alltså ååh det är girls choice så vi tjejer som betalar... Har jag ej lust med. Plus att den är på lördag och jag har inte frågat någon ännu. Vet att han skulle säga ja men ändå.

Något mer som hänt är att jag är jätte rädd för våran skrämmande rektor.

Nu till det jag skulle skriva, efter ledarskaps konferensen så fick vi gratis lunch i skolan(as goda burritos) och sen var det ALA got talent. Vart sjukt förvånad över hur duktiga vissa var! Och sen nästa vecka går vi bara i skolan 2dagar!!!! Thank you thanksgiving!

Håller tummarna att jag får shoppa på black friday!

Förresten så går jag super bra ihop med vår hund Kita nu. (Läs, jag springer inte iväg eller skriker jätte högt när hon kommer nära... Bara när hon låtsas bitas då...)


Chokladbollar!

Vi har handlat hem pärlsocker! Yay, nästan slut nu dock.


101 dagar!

Har varit här i 101 dagar! 202 dagar kvar.

Tiden har verkligen flugit iväg, även om det känns som att jag varit borta från Sverige och alla fina människor där en evighet!

Har lärt mig en massa sedan jag kom hit. Inte så mycket engelska som jag hoppats men desto mer om olika människor.. eller människor med olika syn på saker och ting. En annan grej jag insett är att Vissa människor betyder så OTROLIGT mycket för mig medans andra inte betyder ett skit om jag ska vara ärlig.

Insett att jag älskar att affärer är öppet hela tiden, allt finns tillgängligt och alla är trevliga(fejk men ändå).
Även om jag älskar Usa, så kommer jag ALDRIG bo i Utah igen. Religion har sin charm och sina fina sidor, men nej tack, ingenting för mig.

Finns såklart saker jag hatar med usa, som att utan bil så kan man inte göra något. Önskar så att jag fick ta körkort här.


Påtal om inget så satt jag och en tjej och snackade om hur vi ville att våra blivande män skulle vara. (Hahah) Lång, vältränad, snäll och sånt enades vi om. Sen kom vi in på vapen och där tycker vi inte lika... För henne var det viktigt att hennes man kunde hantera ett vapen(är väl bra tänkte jag) och ändå vara skämtsam och skrämma bort barn från kvarteret med vapnen. Skämtsamt skrämma någon med vapen?! Uhm nej ingen kriterie som jag vill min kille ska ha. Ha ha.


Och idag är det farsdag där borta i Sverige, så pappa hoppas du får en toppen dag med många kramar!


Dagens inköp!


Typiskt amerikanare

Detta är såå sant. En tjej idag ringde sin mamma och frågade om hon kunde se Mamma mia.




ALLTSÅ SKÄMTAR DU MED MIG?!




(Hade jag lust att skrika)


Bakvänt... Eller van med Sverige



Hade min Foods lektion, vi hade vikarie och hon hade inget för oss att göra. Frågade om jag fick lämna klassrummet för att hämta böcker så jag kunde plugga till mitt prov. Nej. Får jag läsa min bok jag har på telefonen då. Nej.

Men ni alla får hemskt gärna sova.

Uhm, hade ju varit bättre om jag plöjt någon sida ur boken som vi måste läsa för english 11. Men neeee.


Reportcard!

Här har ni mina betyg!

Tyvärr går det utför, har F:at HELA detta nya avsnitt i matte. As svårt.


PAKET

Fick oväntat paket från mamsen idag, jippi!!

Detta var vad det innehöll.

Läste tyvärr ut boken på direkten haha.


Valet!

Bilden är skrämmande. Vet ej om den stämmer helt dock. Trodde verkligen Romney skulle ta hem det här.

Men Obama vann, slutet gott allting gott! (För mig)

Alla här är jätte missnöjda, de säger art de önskar att vatten nivån skulle öka så de som röstar blått skulle försvinna under vatten.

Så mycket hat!


All by me!

Läs detta inlägg först; http://elinusa.webblogg.se/2012/october/saker-americanarna-tycker-ar-konstigt-med-mig.html#comment

Michelle, Tianna och Chris har börjat äta ketchup på makaroner.

Mina två värdföräldrar har erkänt att de studerat mig när jag ätit(hahaha) och försöker desperat äta med gaffel och kniv.

Rostat bröd med skinka är värsta delikatessen nu.

För att inte tala om hur frälst de ser att jag är av min iphone, idag köper två av the Grobergs en iphone! Det ni!

Det går så framåt att jag snart gjort dem till demokrater!

 

Nae det sista var total lögn.


Blue club commercial

Märks att hon är matte lärare... Vår film heter blue clup commercial. Bra stavat.


HJÄLP OSS

http://youtu.be/Bum3vAp4e6g

Look at our video that we did for math class! Thanks guys!


Jag och Kenna

.


Crazy americans

Har ägnat ett helt inlägg åt löpning/bilar så när det lika går utför kan jag ägna ett åt politik.


En tjej i min engelska klass blev skitsur på två killar som satt och pratade om hur bra Obama var.

Hennes slut argument var, so now tell me why my mom is single and don't have a job if Obama is so great?!

Uhm... Jag dog lite inombords. Visst. Att skylla ifrån sig och sånt, allt dåligt är presidentens fel... Men att hennes mamma är singel?! Ne det är då inte någon president som kan styra över det så vitt jag vet.


MEN TACK

Som alla vet är jag en fegis. Är rädd när jag är ute och joggar i Sävast, allt ifrån dumma människor, till djur och galningar på mopeder.

Men här, här är jag vettskrämd när jag ska ut och springa. Bilar ÖVERALLT och skolor, skolor i närheten betyder ungdomar som inte kan köra bil.

Detta är min favorit plats att springa på. Kan vara för att det en av de få slingor jag vet... Men ändå. Just den biten på bilden är favoriten, inte alls många bilar, 2 stycken kom på hela sträckan(350meter kanske), förra gången kom ingen bil. MEN att ta sig dit är en peeest bilar och vägarbeten överallt. Och det är svårt att springa i kanten då vägarna lutar så mycket. Nej det finns ingen trottoar. Och för att komma dit så får man antingen springa över en bro eller underfart, är ju nämligen en motorväg innan man tar sig dit.

Nu la jag upp bilden och skrev, att det var min favorit plats, bara jag och kossorna(kryllar av kossor haha). Vad får jag då för kommentar? Jo, Akta så du inte blir kidnappad.

Ah men tack så jätte mycket, ska sitta inne och tjocka resten av året.


Och där har jag skrivit en roman om jogging. Inte varje dag. Så njut.


H A L L O W E E N


RSS 2.0