LUNCH

Här ser ni min nyttigaste lunch hittills, dubbelmacka med smör och skinka, bär yoghurt och mini morötter. Kan bero på att alla bars/godisar vi vanligt vis äter är slut haha...


KAN INTE STAVA

4-3 till ALA ska det såklart stå och något som var mindre KUL ska det stå!


V I N S T

Ytterliggare en vinst! Vi vann på övertid, vilket var sjuuukt spännande. Med två minutar kvar sätter Lila bollen i krysset, härlig känsla! 3-4 till ALA EAGLES!

Något som var mindre tråkigt var att jag vägrade spela, spelade hela första halvan som var sjukt påfrestande. Har sträckt mig i låret rätt rejält... Hur de behandlar skador här?
IS, vad som än har hänt så får du en påse is.


S W E D E N

Kolla vad min värdfamilj inhandlat!


S C H E M A

Såhär ser alltså mitt schema ut efter att jag droppat 5 klasser. Har lagt till två klasser så har bara hål två gånger, dock när fotbollen är slut kommer jag ha tyska A-5 medans B-5 kommer vara helt fri då jag hoppade ur advenced conditioning klassen. Känns skönt, får springa på fritiden istället.

Vi har lunch efter tredje lektionen varje dag förutom fredagar, då alla lektioner är kortare, har vi lunch efter fjärde.

Nu går jag alltså till 16.15 varje dag. När fotbollen är över kommer jag sluta 15.15 A-dagar och B-dagar 11.10. Sköönt.


A J

Jag klagar absolut inte, jag älskar värmen här. Även om vi aldrig är ute förutom på just träningar. Jo då är det lite jobbigt med värmen... Planen är så varm att skorna smälter. Har massor av vätske blåsor pga just hettan. Elin kan få berätta för er där hemma hur vackra min fötter är, hon har nämligen fått en rundvisning på mina fossingar i cam... Det är sant haha!


D Å L I G A S A K E R M E D A M E R I K A 1

Det börjar med att min soccer coach vinkar åt mig att komma. Jag går dit och då säger han att jag ej får spela kvällens matcher. Jag ser ut som ett frågetecken antar jag för han fortsatte att berätta att Jag hade U attendance, alltså att jag skippat en klass. Jag fick panik, och ni vet med mitt dåliga minne så kunde jag ej komma på när det skulle ha varit. Han tror att jag driver med honom men efter koll hos diverse lärare, councler och med Michelle så visar det sig vara en miss... Hoooff vilken tur haha! Då jag har bytt klasser så tänkte jag att det kunde vara strul med det, men icket. Läraren som sa att jag ej fick spela var alltså den som klantar upp sig. Skärpning amerika!

Nästa sak var från ikväll, vi var med deras ward(kyrkgrupp) för middag(super god mat!! Eller inte rootbeer då såklart) i en park, och när vi sitter där och gungar
så kommer en tant och frågar vart våra föräldrar är, de pekar mot våran ward men hon tror vi är slackers från hennes ward så hon går för att kolla till att vi verkligen har föräldrar där. SKÄRPNING AMERIKA, börja tro på folk!


S K O L K A L E N D E R

.


V I N S T!

Ja ni läste rätt, vi vann! 2-1 blev det, kan säga att domarna är hur dåliga som helst här. Ska inte nämna mer om det förutom att jag blev riktigt arg...

Den andra matchen vet jag faktiskt inte hur den gick, spelade typ 5 min, vilket var otroligt skönt(lata jag har talat).

Nu har jag just tryckt vattenmelon, köttfärs-burgare och majs till middag!


G A M E DAY

Idag är det match som gäller! Gooo ALA EAGLES!


M A T

Igår åt vi världens bästa mat, curry kyckling med ris och hawaii bröd med pork, direkt från Hawaii! Åh så gott!


S I S T E R S

Idag har varit en bra dag, kollat i gamla year books, flummat med de vi har på näsan?!, gjort lite läxor och lekt med Kita. Har även snackat svenska med Kristopher idag vilket var underbart, hehe.

Imorgon har vi fotbolls match, borta! Yay!


B I L D E R

Ser ni vad jag och Michelle är lika när vi står vid repet? Haha!


M A T

Liiiite av det jag knaprat på idag...


S U N D A Y - F U N D A Y

Idag har varit en bra ätar dag. Har käkat huuur mycket som helst... Ne men allvarligt så har det varit en toppen dag!

Har sopat och skurat rummet, tvättat, renbäddat sängen och vikt in tvätt samt sorterat lite. Har även suttit ett tag i solen vilket inte är varje dag... Har läst mina 140 sidor i min tråkiga bok som vi skulle ha gjort tills idag. Matten har jag dock skjutit upp... Nu till middag har vi, jag, Kenna och Mari lagat nå currykött. Ååh kött som jag är sugen på det. Vi åt glass, cherrys, vindruvor, varm choklad, broccoli, morötter och peaches medan vi lagade maten... Ne jag är inte hungrig nu. Fatta att jag ätit allt det medan vi lagat maten bara, då fattar ni hur mycket jag ätit idag. Nu är det middag sen ska vi iväg till mina vkusiners hus. Vi kanske ska baka chockladbollar att ta med...


P E N G A R

Min sista lön från din förlängda arm borde ha trillat in nu vilket är bra då jag har använt otroligt mycket pengar och ändå har massa kvar att köpa, som benskydd, ryggsäck, skolkläder, kyrkkläder, shorts, tshirts och refill till mobilen.

Mina kvitton som jag sparat, vilket är långt ifrån alla, så har jag lagt ihop allt och det blir strax under 900$...


T A C K

Måste bara passa på att skriva detta innan mitt samvete käkar upp mig. Och det är tack! Jag är otroligt tacksam över all hjälp jag fått. All pappershjälp av mamma, allt stöd från vänner, foto hjälp av Lisa, collage hjälp av Elin, svar på frågor av Elli, armband av Emilia, utskrifter av Patrik, fotograf jakt av Elisabeth, skjusningar av Pappa, lån av mormor&morfar, följa till Umeå och Stockholm av mamma&patrik, FB gruppen där jag fått svar på tusen frågor, packhjälp av Julia... Jag skulle kunna hålla på förevigt och tacka. Men ärligt talat är jag super tacksam. Var en rätt stor pest(okej, rätt stor var att underdriva... Jag var en JÄTTE STOR PEST) sista veckorna, kanske just för stressen i och med att allt blåstes av och jag skulle stanna i Sverige. Men nu är jag på plats i allafall! TACK ALLA!

TACK!


F I R E

Det brann lite lätt på skolan i veckan, så det kom två brandbilar och en ambulans. Sjukt onödigt då det var en mini brand.


Bilder

Här kommer en bild från fotbollen och en från dansen efteråt. Slapp dansa som tur var haha!


Rope course

Idag var det Aspect träff som min värdfamilj ordnade, vi for till Mari's jobb för att leka haha! Hon är super brun då hon just kommit från Hawaii, avis! Vi gjorde alla möjliga övningar och jag var livrädd stundtals! Men kul var det. Har bara fotat med min nya mobil vars kamera suger men bjuder på de ändå.


L Ö R D A G

Var kul med amerikansk fotboll igår, hela skolan var och kollade på vårat eagles lag! De vann till och med! Med 28-6 om jag minns rätt. Jag förstår verkligen ingenting av sporten dock.

Dansen var ja inte min grej så jag hängde med våran goalie istället!


F O O T B A L L

Ska på min första amerikanska fotbolls match nu, ska bli kul! Efteråt är det dans?!


K LÄ D E R

Idag går jag klädd såhär, skratta ej! Vi ska ha match tröjorna idag då det är spirit day och man får ha jeans och spirit tröjor, hela laget ska gå i matchtröjorna... Äger heller ingen annan spirit tröja. Extra kul är det då jag ej hunnit tvätta tröjan från matchen... Mys. Nej men hade linne under så det är lugnt. Hade velat ha mina låga converse här... Saknar de. Även om de är helt ute. Saknar kläder överlag. Mina andra jeans är det ett(!) hål i så får inte ha de.


L D S - T E M P E L

Igår skyndade vi oss hem från fotbollen för att hinna duscha och äta. Vi skulle nämligen till det nyaste LDS templet. Det ligger i Brigham som är 2 timmar härifrån.

Fick låna en kjol av Mari, som är på hawaii, inte alls avis...

Väl på templet var de filmvisning och rundvandring. Det var sjukt mycket folk, man fick åka buss till parkeringen. Folk överallt!

Såg världens tredje största pumpa påväg till templet också.


K L Ä D E R

Nu har jag fått mer galgar så har kunnat flytta upp skorna på hyllan och tvättkorgen får plats under. Toppen!


INSPIRATION TILL ER DÄR HEMMA

Snodde Jonathans bild så ni skulle få lite inspiritation. Minus miniräknaren och klubborna... Tuttifrutti rings, tutti frutti passion och center är också uppskattat! Soft candy and chocolate! Mmmh!
245 West 700 North, Spanish Fork, Utah 84660, United states of america.


S O C C E R

Idag är det skola som gäller, som vanligt då! Ikväll har vi två(!!) fotbolls matcher, kommer vara död. Hoppas på regn! Förhoppningsvis ska de ta ut ett tält så vi får lite skugga ibland iallafall.

Igår var jag Michelle, Tianna och Channtel och spelade volleyball och sen badade i poolen. Poolen var lite större än björknäsbadet, och de hade 12 alltså tooolv badvakter! Sjukt många!


Full fart!

Tyska läxa(fast jag inte haft lektion än?!), matte 24st olika övningar som man måste få alla rätt på. Gör du fel är det bara att börja om. Har gjort det typ 3h ikväll och är på 6... Bucketlist, ja vi ska alltså skriva en bucketlist, ne jag kan ej fylla den på beställning. TIPS mottages GÄRNA! Och då ska vi ej prata om engelskan.. Vi ska läsa en bok 20 min varje dag plus annan läxa. Kul liv.

Har fått världens skavsår av min sportbh, vilket suger då jag bara tog med en så kan inte växla mellan nån. Jag vill och shoppaaaa! Kanske om tre helger..

Tänkte ifall ni brydde er. Hehe.


This is how I feel

M̸o̸n̸d̸a̸y̸ T̸u̸e̸s̸d̸a̸y̸ W̸e̸d̸n̸e̸s̸d̸a̸y̸ T̸h̸u̸r̸s̸d̸a̸y̸ Friday Saturday Sunday


Podcast

Nu när jag kan använda min kära iphone igen så kan jag lyssna på Alex och Sigges pod! Yay! Eftersom att jag glömt det tills nu, har jag tre stycken att lyssna på! :D


Favorit i repris

De älskar chokladbollarna så vi gjorde mer, dubbelsats denna gång!


N E W Y O R K

Grupp bild från New york! Jag längst till vänster.


N E W S P A P E R S

Michelle och Livia på bilden, bakom de ser ni hundratals tidningar och det är de vi har sorterat för att hjälpa Livia.


W E L C O M E E L L I E

.


Skype

Så glad att jag kan prata med alla på skype!

För er som bara vill skriva så finns jag på KIK, elinjo heter jag där.


Chokladbollar

Idag har jag varit och handlat massa nödvändigt på walmart. Sen har jag bakat chockladbollar med Kenna, de vart rätt fula och smakar inte alls samma. Men äh!


C A N D Y

.


G O D I S

Vi for förbi maceys lite snabbt idag och plockade ihop lite godis som de gillar. Och ja... Inget är väl super gott.

Men något som är underbart gott är halv ljust rost bröd med mina vkusiners hemgjorda honung. Mmmh.. Omnomnom!

För er som undrar är mjölken och smöret över förväntan!


Torsdag!

Tog mig igenom ytterligare en skoldag. Var på skolan 7.20 för min early morning class.. Men läraren hade inget för mig att göra så fick roa mig i bibblo i 1,5h... Surt! Hade ju kunnat sova.

Vi förlorade matchen igår, 4-1 till Payson. Värsta tönt ramsorna man ropar i slutet, man ropar andra lagets ramsa. Weird. Och domarna hade inga skor. Ameriiica då. Fick spela back, mittfält och forward så var överallt. Även på bänken ett par svängar. Är inte van med att springa, värmen eller höjden så är jobbigt.

Hade träning idag igen, det var jobbigt då hela min kropp är öm.

Hoppas ni har det bra i Sverige och njuter av sommaren, den är snart slut!


Första skoldagen!

Vi måste ha vit t shirt och svarta byxor då vi har en match ikväll. Äger inget av det så får låna tröja av Michelle och kör på blåa byxor!

Är så nervös!


K O M M E N T A R E R

Blir super glad av alla ni som kommenterar, tack alla fina!


Här ser ni mitt schema, kommer dock ha early morning classes = stiga upp tidigt... Har de för att kunna spela fotboll.


Tisdag

Idag har jag gjort ett hjärnskakningstest(concussion), man måste göra det för att få spela fotboll här i Utah. Det ska göra det lättare för dem att avgöra hur svår din hjärnskakning är när du väl får en.


U S A

.


Shadow Hunter

Chris, Michelle, Tianna och Kenna!


Bilder

När jag höll på packa upp. Inga, alltså inga av min kläder passar in här.. Eller jo mina flippflopp och nej inget mer än det.

Bild nr 2 är mina finaste skolkläder.


Vad jag gjoort

5 fotbolls träningar, på morgonen, vilket är svin varmt. Och i veckan kommer de vara mellan 2 och 4. Vaaarmt.

Vår första match är på onsdag.

Träffat massa släkt till min vfamilj. Alla är super snälla. Badat i en fontän med några av Michelles vänner. Badat i en pool hos deras kusiner. Ätit upp mitt svenska godis. Alla gillar de svenska godiset, speciellt chockladen. Eller nej de gillar ej djungelvrål. Eller några få gör väl det.

Vi har lekt lekar, Hoppat studsmatta, haft vattenmelons krig, shoppat lite nödvändigheter. Jag har köpt en ny mobil, men när jag laddAde den första gången var det i ett glappt uttag. Vilket förstörde batteri tiden. Den håller 30 min som full laddad om man gör något på den. Den tar 10h att ladda upp... Dåligt.

Vi har varit på en överrasknings fest åt deras kompis, var kul då vi lekte lekar där, först på studsmattan sen runt i staden. Grymt kul med lekar och alla är med på dem. Vuxna som barn. Var läskigt dock haha.

Snowcones och shave ice har jag käkat, shave ice är goott! Allt här är low fat.. Jag vill ha fett haha.


M O N D A Y

Skolan börjar på onsdag så behöver göra klart skol shoppingen innan... Dresscoden är strickt! Mest super inte saf ina kläder...

Tänkte skriva ett inlägg lite kort om allt jag gjort! Men först är det frukost som gäller!

Puss och kram allihopa som kikar in hära. Jajag gill ar att skriv a så ing en förstårvad jag skriv er om det oversatts... Ni fattar.


Utah

Nu verkar det gå att blogga. Har fått tag i wifi, yay.

Jag mår toppen, ääälskar vädret här. Och frukt och bär finns att äta heöa tiden, mums!

Dock mycket som är svårt och... Nytt.

Har inte tagit en enda bild sen jag kom till utah, så bjuder på några från New York. Okey nej inga bilder går att ladda upp.. Trist!

Mitt nya mobil nummer är: 1-385-204-2385.






New york

God morgon! Här är klockan 4.30 och jag ligger vaken. Vaknade samma tid igår med. Konstigt! Tänkte bjuda på lite bilder från när vi var ii mid town New York igår, men internet är för segt. Vi åt glass i central park, tog en taxi, såg empire state building och shoppade på alla möjliga butiker. Idag blir det seight seeing i Soho och shooopping! Kramis på er alla som läser!


I usa!

På hotellet, wyndham garden. Delar rum med Sofia och sen kommer en dansk. Har turen att vi kunde öppna upp till Ida och deras rum! :D allt är bra nu när vi fått duscha, dags för middag nu!


In stockholm!

At the airport, the first flight went very well! Next flight leaves at 10.25! Gaahh I'm nervous!


U S A - U T A H

Jag drar till Usa på fredag, 06.20 lyfter mitt plan. Har alltså fått värdfamilj i Utah, en söt liten familj på sex personer. Spansih Fork heter staden jag ska bo i. En och en halvtimme från Salt Lake City. Har packat en del, och är redan uppe i 21kg! Får se hur detta går haha..


RSS 2.0