Måndag

Hej allihopa! Tänkte bara säga att jag tagit mig tid(lögn.. har badat i tid...men varit lat.. Iallafall) att svara på kommentarer!

Älskar era kommentarer!


Musik

Som de flesta som känner mig vet, så är ju jag inget fan av att sjunga eller spela/göra musik. Vi har haft 5lektioner i matte då vi skulle skriva egna noter och sen spela efter dem i grupp. Nu har vi börjat med ännu en musik grej, nämligen lyssna på olika stycken och rita+ sätta in matte termer till stycket. Jätte svårt.

Men köper ändå att matte och musik hänger ihop, inte de senaste lektionerna med att rita av musiken... Men ändå.

Något jag inte köper är att vi ska göra en låt i Us government. Om ett historiskt skeende som hon väljer åt grupperna. På minst 2,5 minut. Och alla måste sjunga och texten måste vara helt korrekt om händelsen. Ah men skjut mig. Sjunga inför en klass med 30pers som jag är nog blyg för... Fick knappt en grupp ju. Men nu är jag med Mari's grupp, hennes kusin ska skriva låten och musiken, så det är vi glada över.

Med vänlig hälsning, forever alone som hatar att sjunga.


Saker americanarna tycker är konstigt med mig

Att jag äter skinka på rostbröd.

Att jag använder kniv och gaffel.

Att jag har ketchup på mackaroner.

Hur jag säger yoghurt och joke.


Men jag gillar ju svart... Och silver

Jag är tydligen spring. Byebye både svarta kläder och silvriga smycken!(hejdå elin med andra ord)

Kolla in färgerna på kläderna som passar mig... Skjut mig

Kunde ej göra vinter kolumnen suddig, hehe.


Trött och matt

Är helt död, sov till 8 imorse, tur att Michelle väckte mig!

Jag somnade i engelskan, bara för någon minut men han drömma.

Idag var vi in till Salt Lake med tyskan för att äta tysk mat. Inte så gott men fick äta haribo cola flaskor så var najs.

Somnade påväg till Salt lake och påväg hem. Fattar inte!

Okej kom på varför jag är trött... Ska bättra mig mamma! Hehe


Vegas

Var grymt stundtals och peeest stundtals. Hade jag vetat hur det skulle bli hade jag inte åkt om vi säger som så.

Var super härligt att komma bort från Utah, kunna gå i shorts för det var vaaarmt. Även att träffa andra utbytisar var kul. Tyvärr var jag den enda svensken.

Bodde ihop med två danskar och en norska. Camilla, Josephine och Mathilde. Jätte glad över all hjälp jag fick av Mathilde när ni sökte min handväska. För ledarna brydde sig inte... Trots att de var de som slarvat bort den. Hade kunnat strypa dem om vi säger som så. Har skrivit mer om skiten som hände i min andra blogg.

Fick ringa mamma/patrik i panik för att se så alla pengar var kvar på kortet och be de ta ut allt. Måste ju varit kul att få ett samtal från en gråtande dotter. Så då vet du farsan/bettan varför mobilräkningen är lite högre.


Vegas!

Tror ni jag njöt eller?!


Fall break

Jag och Kenna hade planer att vara uppe hela natten. Gick inte så bra, vi somnade klockan 2. Men kul var det!


LIVET LEKER - IBLAND

Fall break så varit ledig idag och igår.
Varit regnigt och iskallt idag så vi hade bara 45min träning i morse.
Vi vann första state matchen.
Imorgon klockan 13 spelas match nr 2. Vi är alltså topp 8bland alla HS lag i Utah.
Åker till Las Vegas på onsdag efter skolan.


Jag har nästan ätit upp allt mitt svenska godis.
Har en del att göra innan Las Vegas, då det är end of term ska allt vara klart för att betyg sättas.


GRATTIS ERIK & ANNA!

Idag är en extra jobbig dag. Hade velat krama de grattis, mina fina syskon.


Lite närmare en american

Eller iallafall en student. Här har ni mig!


MONDAY

Hej allihopa!
Grym dag, faktiskt. Mormon guden ville väl behandla mig bra för att jag höll mig vaken 30min i bilen till radion och 30min hos deras grandparents. Ja jag la mig på golvet och sov efter första 30... Konferenser med gamla gubbar om saker jag inte fattar/håller med om/tycker är intressanta är inget jag vill spendera min tid på. Så mycket har alltså gått min väg idag. (peppar peppar)

Debbie for till walmart och köpte nytt telefon kort. Tur för jag hade inte hunnit själv innan mobilen hade "gått ut".

Fick A på båda mina bild uppgifter i Foods klassen.

Har gjort homework med Kathryn, Jaycee och Kenna heeela eftermiddagen. Fick hemgjorde cafe rio till middag så är glad ändå<3. Klockan är snart 21 och vi är inte klara... Har glosförhör i tyskan(rätt lätt som tur är) och en meny som vi ska översätta och lämna in imorgon.

Slapp early morning imorse, lycka. Var död då jag var uppe och såg film hela natten typ. Smsade Anna som en tok men när jag väl bestämt mig för att skita i lektionen.,. Hehe bad girl. Så när jag sen vakna klockan 7hade hon svarat att hon inte heller gick. Yes.

Lyckades övertala min feta idrotts lärare att få vara i gymmet. Får vara där på onsdag med. Yea. Han är alltså inte samma som vår tränare...


ARGH

Hade lite oflyt idag. Har inte fått ett enda(!!!!) sms eller samtal sen jag kom till Utah. (ja det är gratis för svennar att smsa mig o för mig att ta emot...) Ja, jag vet att ni skriver som tokar på kik<3

iallafall, tog med mig min Iphone till skolan idag för att kunna lyssna på musik påväg till vår match. Vi kunde inte fara hem innan då Michelle hade något möte.

Vad tror ni händer? Jo min telefon börjar ringa mitt i matte lektionen. Bara vibration men då jag hade väskan på bordet så märkte ungefär ALLA det. Tror läraren ville vara snäll mot mig...(önsketänkande) Så hon reagerade inte så himla mycket. Hon var längst bak i klassrummet o jag sitter nästan längst fram så var tur. Jag var röd som en tomat och glodde ner i mina papper när jag fått stopp på den haha.

Har du mobilen på skolan har lärarna rätt att ta den. För att få tillbaka den så får du betala 250kronor och ha kvarsittning. Inte helt säker på kvarsittnings biten hur de funkar...



RANDOM

Har ett A, med 99% i foods. Dock har vi två BILD(?!) uppgifter så lär inte ha det i slutet av första term. Vi har 4 terms, första slutar 19october. Fall break har vi dock torsdag, fredag nästa vecka. Förra idrotts lektionen så fick jag, Michelle, Tianna och Chantelle helt random glass av vår idrotts lärare...skumt men gott och svalkande var det! Tror ni de andra kidsen blev avundsjuka eller? Haha. Idag så bevisade de att mormoner inte är perfekta...De fuskar också. Haha vinnarskallen i mig blev fett less. Vår fotbolls tränare visade mig fingret här om dan. Mig gör det inget men vissa blev chockade. Och idag tog han mig som exempel när han drog upp folk som var bad with god. Jag och en otrogen sparkad lärare... Tur så kom de perfekta och sa att de visst tror jag är bra med gud innerst inne. ' Jag är sjukt socker beroende. Aldrig varit såhär illa förut. Min mage gillar det inte. Fyy. Och så har jag nog gått upp en 4 kilo. Sprang 3miles i lördags på 30minuter. SÄMST. Inte ens 5km och det var tungt. Och söligt. Dock har vi inte tränat så hårt på sistonde så....

Soccer

Igår var det senior night så vi seniors blev uppmärksammade med en liten cermoni. En lten rosa ros fick vi också. Tyvärr vann vi bara JV matchen. Varsity matchen blev 0-0 och då med förlängning...Där rök första platsen! Något som var coolt var dock att vi spelade live på en TV-kanal och på skolans hemsida. Kändes stort på nått sätt.

ST. GEORGE

 


RSS 2.0