Bra vecka!

So far har den varit bra. Har gjort en massa.

Vi har sett the delicate arche i Moab, den som är på alla registreringsskyltar i Utah. Även en del andra arches. Vi bodde i ett hus som var helt underbart!


När vi kom hem for vi direkt till Kayryns pool kalas, sen for vi till hang time, ett ställe fullt med studsmattor. Synd bara att jag är så kass. Kan inte ens göra en frontflip.

Sen så har jag fått paket från mina brudar! <3


Utah arches

Vi åker idag till ett hus vi ska bo i, i Moab. Vi ska vara där till på fredag. Spela spel, utah arches osv, en tripp utan mobiler med andra ord

Min julklappar på bild


Vi hörs!


GOD JUL

Här ser ni mina julkläder.


Precis, vi klär inte upp oss. Eller de gör för kyrkan men inte annars.

Min vmamma har tillochmed samma byxor på sig. Året om, vare sig vi åker iväg för att bada, på julfest, för att skjuta målarfärgsburkar, städa, klippa gräset, gå på restaurang, se film. Ni fattar.


P E P P E R M I N T B A R K

Idag fick vi äntligen göra peppermint bark som vi tjatat om...

Iallafall

Ingridienser

500gram mörk choklad
500gram vit choklad
Pepparmint olja(starkare än extract) 2droppar.
Peppermints polka grisar(?)

Smält mörk choklad och droppa i peppermint olja och bred ut rätt tunt, 4 mm ungefär, på ett bakplåts papper. In i frysen för 10 minuter.

Krossa pepparmints godisaena. Smält vit choklad och blanda ner det minsta krosset i den smälta chokladen.

Sprid ut över den mörka chokladen och strö pepparmints kross över.

Taaaadaaa

Gudomligt gott


Listor är kul

S tyckte jag var som en mask hela dejten
Nu ska vi göra peppermint bark <3
Halkade utanför affären idag, alla skrattade
Har handlat smink för alldeles för många $
Och ändå har jag knappt köpt nå

Jag la upp min önskelista också, en lite längre på den andra bloggen.

Iallafall så har jag mycket att göra innan denna vecka är slut, prov prov prov och inlämningar. Zzzzz... Och ska jag göra omprov för att få ett bättre betyg? Orkar jag?


Inspiration

Spotify(den går ut 19december tror jag)
En resa hem över nyår
Pengar till vinter jacka, skor och vantar
Pengar till en handväska/trunk
Netflix
En resa hit för den som vill hälsa påå
Para till spring skor/puls klocka
Pengar till sushi och godis(höhö skojjar bara)


Jag blir också leds

Vi sitter bakom läktarn på lunchen för att kunna kolla på en musikvideo på en av våra mobiler.

En (tjej 1) frågar om det är en "bad" musikvideo?

Uhm nej... Eller jag har inte sett den svarar tjej 2 nervöst.

Jaha... Svarar tjej 1. *blickar utbytts*

Jag blir så irriterad, för Tjej 2är inte riktigt med i "gänget", men hon vill ändå visa låten.

Kan inte låta bli att säga, oh yea don't watch it, it will probably kill you.

Nervöst skratt och panik i blicken av tjej 1.

Med vänlig hälsning, djävulen


.

Så hemskt det som hänt här i Usa. Skola skjutningar på en elementary school. Små oskyldiga barn som blivit mördade.


Jag kan fortfarande inte förstå det.


Startade tyvärr en liten debatt på facebook, ville ju bara bevisa att jag tyckte himla synd om alla offer. Gick tyvärr inte fram. Ajja vi har bett för alla offer och familjer här i huset.


Jag hatar matte

Har lagt ner över 2timmar på Khan academy(online matte). Och det var baara förra veckan.


Frontrunner provo-salt lake

Är glaaa, de har öppnat en ny tågbana idag, från provo intill salt lake. Inte riktigt stadskärnan men ska gå gratis pendeltåg därifrån. Inte heller från staden jag bor i, men 15 minuter härifrån så den "lilla" biten tycker jag ju att någon kan skjutsa.


B I L D E R

Lite av vad mina senaste dagar bestått av, körer och upp trädande. 100 olika jesus jul berättelser, massa bak, mycket mobilspelande, lite skypeande, lite svenskt lucia firande, mat och godis.

Förresten, den som kan slå mina rekord i turtles huh? bjuder jag på en resa hit.


Tisdag

Härlig dag! Två lektioner som vi inte gjorde något på. Hem och glo tv sen iväg till Salt lake för mina syrror hade två kör föreställningar. Sov hela vägen dit, såg första showen sen gick jag och shoppade!

Älskar shoppingen där! Finns en massa, hann bara med H&M och forever21 sen gick jag och drack varm choklad på ett fik!

Påvägen hem så flirtade vi med nå grabbar i bilen bredvid på motorvägen, var grymt kul!! Vi skrev meddelande på mobilen och tröck mot rutan haha!


Flashpoint!

Är en grym tv serie! Har nämligen börjat se en massa tv!!


Merry christmas!

Den röda säger god jul också!!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3333458/images/2012/pic_50beb2519606ee170bd8786a.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3333458/images/2012/pic_50beb252e087c3292c98a587.jpg" class="image">


:)

Känner mig lite älskad. De berättade att de var nöjda med mig här hemma, att jag smälter in i familjen eller vad man ska säga. Och anpassar mig bra och ej ställer till med problem! Nämligen några studenter som gjort det i min grupp här i Utah.

Jag är även med på julkortet de ska skicka ut till alla! Även om jag blundar på bilden haha! Ser ju lagomt störd ut hehe...


SKOLA

Idag har jag matte prov.
Jag förstår inget av det vi jobbat med.
Jag ligger på C-, men måste ha ett C innan jullovet.


FOODS CLASS

Vi gjorde nyttiga varianter av fika, jag skulle göra en high fiber cake. Alltså med mycket fibrer i, gör en kaka med kakmix och med två matskedar äpplemos, osötad. Den innehåller 1gram fibrer per cup(2,5dl ungefär).

Ja men åh så nyttigt!


RSS 2.0